Afvallen opletten

Super je hebt de beslissing gemaakt om te gaan beginnen met jouw reis om af te vallen. Zo als bij alle andere dingen zoals sporten, diëten is het wel belangrijk om te weten waar je op moet letten als je gaat afvallen.

In dit artikel zal je informatie lezen over hoe je het makkelijk kunt volhouden en waar je tegenaan zou kunnen lopen en hoe je dit zou moeten oplossen.

Afvallen, waar moet ik letten?

Tijdens het afvallen kun je een paar dingen voor jezelf opschrijven en als je hieraan houd zal het afvallen heel makkelijk zijn.

Heb jij eenmaal een doel gesteld? Dan kun je dat nog meer specialiseren door op te schrijven hoeveel kilo’s wil je kwijt en in hoeveel weken of maanden wil je dat gaan bereiken. Door dit te bepalen en bewust te zijn dat je anders gaat eten, dan lukt het je makkelijker om in tijden dat het even wat moeizaam gaat is de kans groter dat je het volhoudt.

  • Neem de tijd
  • Houd bij wat je eet
  • Beweeg veel
  • Eet met aandacht
  • Gebruik een klein bord
  • Kijk uit met voedingsmiddelen vermijden
  • Eet veel eiwit en vezels
  • Drink voldoende
  • Geen alcohol

Je kan er voor zorgen op een vaste dag dat je mag zondigen dan kun je elke week weer er naar uitkijken en houd je het ook makkelijker vol.

Welke klachten kunnen onstaan tijdens het afvallen?

Als je begint met afvallen kunnen er gaande weg problemen ontstaan we behandelen de klachten in deze alinea.

De meest voorkomende klacht is als je gaat afvallen dan ga je natuurlijk je hele voedingspatroon veranderen en het kan zo zijn dat je hoofdpijn op de derde of vierde dag zult hebben. Dit komt doordat je lichaam de afvalstoffen vrij laat die je hoofdpijn kunnen veroorzaken, drink voldoende het liefst water om hoofdpijn te voorkomen.

Het kan ook zijn dat je door te weinig eten een te lage bloedsuikerspiegel hebt, probeer op meerdere momenten van de dag te eten.

Je kunt ook ontwenningsverschijnselen vertonen doordat je suiker uit je voeding hebt geschrapt of cafeïne, dit zorgt er ook voor dat je hoofdpijn kan krijgen en stemmingswisselingen. De klachten kunnen 3 a 4 dagen aanhouden en daarna is het over.

Waarom val je af met stress?

Er zijn heel veel mensen die beginnen met afvallen , maar bijvoorbeeld door een drukke baan, kinderen, kunnen die mensen ook stress ervaren.

Maar hoe komt het dat mensen zo veel afvallen met stress dat gaan we in deze alinea bespreken en kijken wat je er tegen kunt doen.

Je leest het al in de titel als je al langdurig stress hebt dan kan het zo zijn dat je gaat afvallen. Met stress ga je vaker minder eten dan normaal , omdat je totaal geen trek hebt en andere dingen in je hoofd heb zitten.

Oorzaken van stress

Tijdens stress maakt je lichaam extra adrenaline, je gaat sneller ademen, je hartslag gaat omhoog en je stofwisseling versnelt. Hierdoor verbandt je meer calorieën en ga je gewicht verliezen.

Geen eetlust zoals eerder benoemt, de mensen die stress ervaren hebben geen trek en daardoor krijgen ze heel weinig voeding binnen. Doordat je zo weinig voeding binnen krijgt dan gaat ons lichaam energie ergens anders vandaan halen en daarom val je af.

Drukte je bent ineens heel intensiever bezig met alles je beweegt ineens veel meer, ook op het werk taken van iemand anders overnemen je weet niet waar je moet beginnen.

afvallen stress

Waarom stagneert het afvallen?

Je bent al een paar maanden goed bezig en de kilo’s vliegen eraf, maar dan komt er moment dat het afvallen wat minder gaat. Niet leuk, maar iedereen heeft deze moeilijke periode. Hoe komt het dat afvallen stagneert. Dat komt doordat je in de eerste laten we zeggen paar maanden al zoveel bent afgevallen dat het voor je lichaam ook moeilijk om weer zo snel te gaan. Je lichaam moet nu veel moeite gaan doen om de overige vet te verbranden dit kan je doen door te gaan sporten!

Gezonde en natuurlijke tips

Wil jij snel afvallen, dan heb ik hier een mooie alinea voor je waar je genoeg informatie uit kunt halen!

Afvallen door geen suiker

Als je wilt afvallen vermijd deze voedingsmiddelen waar suiker in zit!

  • Koek
  • Cakes
  • Chocolade
  • Suiker in thee of koffie
  • Frisdrank

Wat ik ook al een tijdje doen is het weglaten van suiker! Je voelt je veel energieker en fitter. En als je wilt dat je koffie of thee wilt drinken en toch suiker mist dan raad ik je aan om de Agave Siroop te komen het is net honing, maar veel lekkerder en je kunt het gewoon in de supermarkt kopen! Suiker is echt heel slecht het helpt je niet met afvallen je word er suf van.

Snelle koolhydraten

Om juist af te vallen dan zal je snelle koolhydraten moeten vermijden!

  • Brood dat niet volkoren is
  • Pasta, Rijst
  • Taart
  • Wit brood of stokbrood

Je moet voor kleinere porties gaan en meer fruit en groente eten lekker natuurlijk veel beter voor je lichaam.

Zout

Minder zout gaan eten! Hier een aantal tips waar je aan kunt houden!

  • Maak je eten gewoon zelf geen kant en klare maaltijden waar zout in zit
  • Als je zout wilt toevoegen zet het in het begin erin en gebruikt zeezout
  • Ook kun je om je eten wat op smaak te brengen de volgende specerijen gebruiken denk aan kurkuma, gember
  • Minder zout of zoutloos eten is een manier om sneller af te vallen

Planten, Groenten en Fruit

Snel afvallen? dan kun je het beste veel groente en fruit eten. Zit je voller van en je hebt meer energie. Dus producten die groeien aan de boom of in een plant. Als je voedingspatroon baseert op planten dan word het heel makkelijk om af te vallen!

Voorbeelden:

  • Maak verschillende soorten salades met fruit en groente
  • Elke dag een smoothie of een juice
  • Ontbijt met fruit en snack met komkommer

Planten zitten vol met goede voedingsstoffen en je zult sneller vol zitten!

Eiwit

Eiwitten zijn heel belangrijk om deze aan je voedingspatroon toe te voegen. Je kunt bijvoorbeeld de volgende voedingsmiddelen gebruiken zoals, peulvruchten, tofu, tempeh en eieren. Ook helpt het met nemen van eiwitten dat je sneller herstelt na een zware workout en ook blijf je langer vol zitten gedurende dag!

Ga meer bewegen

Hier ontkom je toch niet aan, lekker buiten of in de sportschool bezig zijn met je lichaam of je conditie, je zelf steeds sterker en fitter maken. Door te bewegen ga je ook sneller afvallen. Het is tenslotte ook leuk en je ziet nog eens mensen buiten en in de sportschool nu in deze tijd.

Tijd voor actie!

Ben jij er klaar om die droomlichaam te gaan bouwen door af te vallen en gezond te eten?

Ben jij er klaar om die droomlichaam te gaan bouwen door af te vallen en gezond te eten?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *