Man met spiermassa

Hoe krijg je meer spiermassa?
In deze blog ga je lezen waarom veel mannen vooral graag extra spiermassa willen. Ook ga je lezen hoe je
spiermassa kunt krijgen. Ook zullen we wat dieper gaan over de spiermassa. Bijvoorbeeld wat is het en hoe kan je meer spiermassa krijgen.

Wat is spiermassa?

Spiermassa is het gewicht van je spieren in je lichaam in kilo’s of ponden. Dan heb je ook nog eens de lichaamsvetpercentage die meet de hoeveelheid vet in je lichaam.

Lichaamsvet verbrand je door de opgebouwde spieren. Als het op energieverbruik aankomt dan lijkt het net als of je spieren net motoren zijn.

Een belangrijk detail is dat spiermassa een belangrijke rol speelt wanneer het op fitheid aankomt. Als je lichaam spierweefsel opbouwt, dan verbrandt het continu energie en vet. Als je verder gaat met het bouwen van spiermassa dan kan je lichaam meer calorieën/energie verbranden.

Spiermassa kun je verdelen in de volgende categorieen. Tot de spiermassa behoren de gladde spieren en skeletspieren. En het vocht in deze spieren.

Als je geen vetlaag heb dan zijn de skeletspieren het beste zichtbaar. Je spieren die bestaan uit water en eiwitten. Dit is daarom heel belangrijk als je spiermassa wilt vergroten dan moet je eiwitten in je aangepaste voedingsschema opnemen!

Hoe bouw je spiermassa op?

Het vergroten van spiermassa bij mannen en vrouwen zijn verschillend. Mannen maken automatische meer spieren aan dan vrouwen.

Bij het opbouwen van spiermassa gaat het niet alleen om het bezoeken van de sportschool om alleen met gewichten heffen. Hele belangrijke regel die mensen wel eens vergeten. Je ziet ze dan uren in de sportschool hele zware oefeningen doen.
Voor spieren is het eten net zo belangrijk als gewichtheffen! Combineer deze 2 fases goed training & voeding.

Dit is geschikt niet geschikt schema

Voeding voor opbouw van spiermassa

Hoe weet je zeker dat je voldoende eet om spieren op te bouwen.
Je moet een aantal dingetjes doen zoals je moet weten hoeveel calorieen in je rust verbruikt. Daarvoor berekent u uw basale metabolisme. Je moet dan meer eten, hou je resultaten bij. Als je traint, maar je vetgehalte gaat omhoog, eet dan minder calorieen. Blijf je slank, maar boek je geen vooruitgang in de sportschool zorg ervoor dat je meer gaat eten. Spiermassa en lichaamsvet meet je het meest nauwkeurig met een lichaamsanalyse weegschaal.

Bij het opbouwen van spiermassa gaat het niet alleen om het bezoeken van de sportschool om alleen met gewichten heffen. Hele belangrijke regel die mensen wel eens vergeten. Je ziet ze dan uren in de sportschool hele zware oefeningen doen.
Voor spieren is het eten net zo belangrijk als gewichtheffen! Combineer deze 2 fases goed training & voeding.

Wanneer je spiermassa wilt opbouwen is het ook belangrijk wat je eet. Houd bij wat je eet en drinkt: niet alleen het aantal calorieën, maar ook de voedingsstoffen. Over het algemeen geldt: eet gezond, gevarieerd, eet vaak en vermijd junkfood.

Om spieren op te bouwen heeft je lichaam eiwitten nodig. Het is daarom belangrijk veel eiwitten op te nemen in jenieuwe voedingsschema. Denk aan producten als kip, kalkoen, yoghurt, bonen, noten en verschillende soorten vis. Vergeet echter niet dat je ook koolhydraten en gezonde vetten nodig hebt. Houd je voedingspatroon gevarieerd en eet naast eiwitrijk voedsel ook voldoende groenten om spiermassa op te bouwen.

Ander belangrijke factoren om spiermassa op te bouwen zijn:

  • Genoeg water drinken;
  • Naast intensieve training, ook rust nemen;
  • Voldoende nachtrust;
  • Drink zo min mogelijk alcohol;
  • Probeer stress te vermijden: dit kan uw weg naar een fit lichaam negatief beïnvloeden.

Niet iedereen kan spieren met hetzelfde tempo trainen. Meerdere factoren spelen hierbij een rol, bijvoorbeeld hoe (snel) uw lichaam reageert. Maar het zit ook in onze genen, het is afhankelijk van leeftijd, ervaring en het ‘spiergeheugen’. Spiergeheugen is het vermogen van spieren om sneller te groeien wanneer uw lichaam al ervaring heeft met het opbouwen van spiermassa. 

Spiermassa-halter

Spierbalans

Wanneer je traint en spiermassa opbouwt, is het belangrijk onbalans in de spieren te voorkomen. Onbalans ontstaat wanneer een spier sterker wordt, maar zijn tegenhanger niet overeenkomstig meegroeit. Stel je bijvoorbeeld voor dat je je borstspieren traint, maar je rugspieren verwaarloost.

Er is dan aan de voorkant meer spanning, en je schouders zullen naar voren buigen. Dat betekent niet alleen dat je houding op die van een gorilla lijkt, het betekent ook dat je gewrichten zwaarder worden belast, waardoor je blessures kunt oplopen.

Het is daarom belangrijk om je spieren gelijkmatig te trainen. Zo blijft je houding recht. Het ziet er veel beter uit en het helpt blessures voorkomen. Als je spieren al in onbalans zijn, is het tijd om aan je onderontwikkelde spieren te werken.

Spiermassa Protocol VOOR MANNEN

Ben jij enthousiast geworden en wil jij voor die gespierde armen, buik, benen en borst gaan.
Dan is de Spiermassa Protocol voor mannen misschien wel wat voor jouw!

Het is een alles in compleet pakket om jouw droomlichaam te bouwen!

  • Hard, Effectief En Slim Trainen. Wij laten je exact zien hoe jij jouw spieropbouw kan maximaliseren door middel van deze 3 basis principes van training;
  • Flexibel Diëten. Wij geven jou alle kennis en tools die jij nodig hebt om effectief spiermassa op te bouwen d.m.v. de juiste voeding en een methode met minimale restricties.

Alles In Eén Pakket. Kant-en-klaar protocol waar jij vandaag nog volledig zelfstandig mee kan starten, ongeacht jouw niveau of ervaring.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *