Gezond

Steeds meer mensen gaan gezonder eten en ook een hoop gaan steeds gezonder leven. Denk hierbij aan het eten van meer fruit & groente. Dierlijke producten worden vaker weggelaten. Lees snel verder om gezond te leven! Ook in de supermarkten zie je veel gezondere producten in de schappen liggen.

Tegenwoordig heb je van die apparaten waarmee je lekkere sappen kunt maken of te wel een ander woord is juice. Dit apparaat perst al het vloeibare eruit wat in de fruit of groente zit.

Gezonde smoothies

Wat zijn gezonde smoothies? Dat zijn dranken die worden gemaakt door middel van fruit en groente die bij elkaar in de blender worden gestopt en dan heb je na het blenden een iets dikkere substantie dan normale sappen.

smoothies vs juices

Verschil smoothies & juices

Het verschil tussen smoothies en juices is dat smoothies iets dikker zijn dan juices. De ingrediënten doe je in een blender en daar blijft een dikkere substantie over dan bij juices, omdat hier de vezels van de groenten en fruit nog worden meegenomen. Juices daarentegen zijn makkelijker te drinken want deze zijn een stuk dunner en prettiger te drinken, want hierbij drink je echt, want echt alleen de sappen van de vruchten en groenten komen eruit.

Slank worden en gezonder leven? Wat kun je er aan doen?

Wie wilt dat nou niet slank en fit door het leven gaan. Dit is goed voor je gezondheid, je krijgt minder klachten, je bent minder ziek.

Gezonder leven? Wat kun je eraan doen?

  • Je kunt naar de sportschool gaan krachttraining en cardio doen:
  • Thuis trainen;
  • Buiten hardlopen, fietsen;
  • Gezonder gaan eten;
  • Geen junkfood, snoep en suiker meer nuttigen;
  • Op vaste tijden eten;
  • Doe aan intermittent fasting;
  • Watervasten;
  • Op het werk de trap pakken in plaats van de lift;
  • Rekken en strekken;
Dit is een afbeelding met een gewicht en iemand zijn schoenen

Sportschool

Je kunt ervoor kiezen om een abonnement te nemen bij een sportschool. Hier kun je gericht je spieren trainen. In de sportschool heb je verschillende apparaten waarmee je vet kunt verbranden.

Thuis trainen

Op Youtube kun je heel veel verschillende video’s vinden over het trainen van je lichaam. Zoek er één op en ga aan de slag.

Buiten hardlopen, fietsen

Wat veel mensen ook doen is dat ze het fijner vinden om in de buitenlucht te trainen denk aan hardlopen en fietsen. Ook moet je er voor zorgen dat je over de juiste schoenen bezit anders kun je last krijgen van je voeten tijdens het hardlopen , omdat ze niet goed neerkomen op de grond.

Gezonder eten

Als je gezond en slank wilt worden moet er natuurlijk gezond gegeten worden.

Geen junkfood, suiker en snoep nuttigen

Dit spreekt voor zich als je gezond wilt eten. Liever geen junkfood, suiker of snoep eten. Je kan wel een vaste cheatday hebben zodat je er naar kunt uitkijken om 1 dag in de week te cheaten.

Heb je trek in iets dat met suiker te maken heeft? Dan heb ik een lekker alternatief voor jouw!

Door het gebruik van agarve worden bijvoorbeeld je gerechten en dranken zoeter. Dit kun je gewoon in de supermarkt vinden bij de biologische producten.

Op vaste tijden eten

Probeer op vaste tijden te eten bijvoorbeeld bij zonsopgang je eerste voeding of drankje te nuttigen het liefst met een paar glazen water daarbij word je metabolisme gestart als je water hebt gedronken.

Doe aan intermittent fasting

Intermittent fasting dat wil zeggen dat je op een bepaald tijd van de dag een max aantal uur mag eten en na je laatste maaltijd niks meer en dit herhaal je dan een paar keer.

Bijvoorbeeld je start met je ontbijt om 11:00 en dan mag je eten tot en met 18:00. En na 18:00 dan begint het vasten. Dit gaat weer door tot de volgende dag tot 11 uur dan kan je weer eten.

De voordelen van vasten zijn het is goed voor de insulinegevoeligheid, minder stress en ontstekingen, mogelijk goed voor het hart, zet aan tot celreperatie, goed voor de hersenen, zou de levensduur kunnen verlengen en het zal helpen bij het afvallen.

Nadelen in het begin kun je veel trek krijgen in lekkernijen, hou vol ga niet gelijk iets met suiker eten drink een glas water dat stilt de trek . Na deze dagen kun je ook wat hoofdpijn krijgen dit betekent dat je lichaam aan het detoxen is.

Gezondheid

Watervasten

Ook kun je om de zoveel tijd een paar dagen watervasten. Dit kun je een paar dagen doen en dan weer eten en dan weer watervasten. Hier gaat het om dat je deze dagen alleen maar water drinkt!

Voordelen van watervasten is dat het een proces in gang zet waarbij de oude en aangetaste cellen worden vervangen door nieuwe cellen. Ook heeft het een positief effect op je stofwisselingsorganen.

Na deze dagen raad ik je aan om niet gelijk alles te gaan eten anders ga je klachten krijgen in je buik. Mijn advies eet na deze dagen eerst een stuk fruit, daarna iets met salade bijvoorbeeld met kikkererwten.

Dit is een afbeelding met waterdruppels

Op het werk de trap pakken in plaats van de lift

Pak zoveel mogelijk de trap, om wat beweging te krijgen vooral als je een kantoorbaan hebt. Drink veel water zo dat je regelmatig een wandelingetje kunt maken naar de toilet.

Rekken en strekken

Doe af en toe rek en strek oefeningen zodat je spieren warm blijven en niet verstijfd raken.
Dit kan je overal doen op het werk, thuis en ook gewoon buiten.

Hoe blijf je gezond en fit

Om gezond en fit te blijven moet je iedere dag blijven bewegen. Blijf activiteiten doen.
Probeer minder te roken en als het lukt dan stoppen. En stop ook met het gebruik van alcoholische dranken.

Ben jij er klaar voor om gezonder te leven?

Klaar voor een mooie strakke buik ,gezonde huid en het belangrijkste voor blijvend resultaat.

Zoals kipgerechten, visgerechten, vegetarische gerechten, salades, sauzen, dressings, desserts en meer en welke vervangende producten je kunt gebruiken bij bekende allergieën en deze zorgen er ook voor dat je sneller vet gaat verbranden.

Ook zo klaar mee met al die andere diëten die ervoor zorgen dat je toch weer aankomt. In dit boek vind je meer dan 100 recepten die simpel zijn te bereiden.


>> Meer weten over de afslankreceptenbijbel? Ontdek er hier meer over!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *